Onze sportavonden

Tijdstip

De sportavonden zijn altijd op een dinsdag.

van 18.30 – 19.30

In de Jaaragenda staan alle sportavonden van het seizoen vermeld (plus overige activiteiten).

Locatie

Gymlokaal van OSG “De Sevenwolden” aan de Buitenbaan in Heerenveen (vlakbij het ziekenhuis).
De ingang is aan de oostzijde (=rechts vanaf de straat gezien) van het schoolcomplex. Volg het tegelpad langs de sloot, en ga naar links bij het hek. Dan ziet u de toegangsdeur. Eenmaal binnen zijn de deuren van de kleedkamers aan de linkerzijde.
(Toegang dus NIET via de hoofdingang van de school).

Sportbegeleiding

De sportavonden vinden plaats onder leiding en toezicht van twee gediplomeerde sportleiders.

Doelgroep

De groepen bestaan uit zowel mannen als vrouwen. Deelname is niet leeftijdsgebonden, maar gezien onze doelstelling zijn onze leden “wat ouder”. Er wordt rekening gehouden met het niveau van de deelnemers, zodat iedereen op eigen niveau mee kan doen.

“Programma”

Elk sportuur bestaat uit 3 delen van elk circa 20 minuten.
We beginnen met een warming-up, die bestaat uit gerichte loopoefeningen en lichte rek- en strekoefeningen.
Daarna wordt er een telkens wisselende (bal)sport gedaan, zoals zaalvoetbal, badminton, basketbal, korfbal.
We eindigen met de favoriete spelsoort van de leden: volleybal (iets aangepast).

Kom eens kijken !

Kom vrijblijvend eens kijken tijdens een sportavond.
Om er zeker van te zijn dat u niet voor een dichte deur komt te staan, is het aan te bevelen uw komst aan te kondigen (zie de pagina Contact).